Skip to main content

تفریحات رایگان تهران : ۱۲ تفریح جذاب و هیجان‌انگیز

 هنگامی که صحبت از تفریح کردن می‌شود، افرادی هستند که ترجیح می‌دهند تفریحات رایگان یا کم‌هزینه را انتخاب کنند. یکی از شهرهایی که در آن می‌توان تفریحات رایگان زیادی را تجربه کرد، تهران است. اگر شما به دنبال بهترین تفریحات رایگان در تهران هستید، در این مقاله ما را همراه کنید.

بهترین تفریحات رایگان در تهران

در هر شهری مکان‌های تفریحی رایگان وجود دارند که برخی از آن‌ها نسبت به تفریحات پولی لذت بیشتری هم دارند. در تهران هم که شهر موزه‌ها نامیده می‌شود، محل‌های مختلفی نظیر پل طبیعت وجود دارد که می‌توانید بدون هزینه، ساعت‌ها در آن‌ وقت بگذرانید. البته پیش از آن که بخواهیم به بررسی بهترین تفریحات رایگان در تهران بپردازیم، باید بگوییم که منظور ما از رایگان بودن، کم‌هزینه بودن و عدم نیاز به پرداخت ورودی است. برخی از این تفریحات رایگان عبارتند از:


۱. پیاده‌روی در خیابان ولیعصر تهران

یکی از زیباترین خیابا ‌های تهران که طولی حدود 19 کیلومتر دارد، خیابان ولیعصر است. این خیابان طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه به شمار می‌رود. پیاده‌روهای این خیابان، برخلاف جاهای دیگر شهر، به‌ اندازه کافی پهن هستند و پیاده‌روی را آسان‌تر می‌کنند.

از میدان راه‌آهن شروع کنید و به سمت شمال تهران یعنی میدان تجریش حرکت کنید. در راه از کنار پارک ملت، پارک ساعی، تئاتر شهر و باغ فردوس گذر می‌کنید که از بهترین جاها دیدنی تهران هستند. وجود مجسمه‌های بسیار زیبا و دیدنی در این مسیر، یکی از مواردی که لذت پیاده‌روی و قدم زدن در این خیابان را دو چندان می‌کند. البته اگر خیلی اهل پیاده‌روی نیستید، می‌توانید بخش‌هایی از مسیر را با بی‌آرتی‌های خیابان ولیعصر طی کنید.

اگر قصد دارید به عنوان یکی از بهترین تفریحات رایگان در تهران خیابان ولیعصر و پیاده‌روی در آن را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنم یک روز کامل را برای آن خالی کنید و دوربین عکاسی‌ را فراموش نکنید؛ منظره‌های زیادی در این خیابان بلند انتظارتان را می‌کشد.

خیابان ولیعصر تهران در گوگل مپ

۲. قدم زدن و لذت بردن از منظره زیبای پل طبیعت

یکی دیگر از جاذبه‌های ارزشمند تهران، پل طبیعت است. پل طبیعت یکی از پل‌های پیاده‌روی ایران محسوب می‌شود. این پل بسیار زیبا از روی بزرگراه مدرس تهران عبور می‌کند و دو پارک آب ‌و آتش و پارک طالقانی را به هم متصل می‌کند. این پل در شب با توجه به نورپردازی حرفه‌ای آن زیباتر از روز است اما بازدید نمای روز آن هم دیدنی است. پل طبیعت معمولا شلوغ است اما فضای بزرگ آن باعث می‌شود تا شلوغی آن را حس نکنید.

بعدازظهرهای این پارک بسیار لذت‌بخش است. در بخشی از آن افراد مشغول پینگ‌پونگ بازی کردن هستند و در بخش‌های دیگر و پارک‌های اطراف آن، مردم در حال پیک‌نیک و  گپ زدن. جالب است بدانید پل طبیعت یک پل چند طبقه است و چشم‌اندازی زیبایی از شهر تهران در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر اهل پیاده‌روی هستید، پیشنهاد می‌کنم ابتدا پارک آب و آتش را انتخاب کنید و سپس از طریق پل طبیعت وارد پارک طالقانی شوید. با توجه به فضای بزرگ این دو پارک و پل طبیعت، احتمالا یک بعدازظهر تا شب را برای لذت‌ بردن از فضای آن نیاز خواهید داشت.

آدرس: تهران، بزرگراه مدرس، پل طبیعت

پل طبیعت در گوگل مپ

۳. بام تهران؛ ایستادن بر فراز شهر تهران

رفتن به بام تهران به‌ معنای واقعی کلمه ایستادن بر فراز شهر تهران است. بام تهران در منطقه ولنجک و در دامنه رشته‌کوه‌ها البرز قرار دارد.

در بام تهران مسیرهایی برای پیاده‌روی ایجاد شده است که می‌توانید به‌راحتی خودتان را به فراز تهران برسانید، اگر هم اهل پیاده‌روی نباشید، اتوبوس‌هایی وجود دارند که شما را به بالاترین نقاط و ایستگاه‌های تله‌کابین می‌رسانند؛ جایی که بهترین منظره‌ها در انتظار شما خواهد بود.

Comments

Popular posts from this blog

برج میلاد

  در پایتخت  ایران مکان های زیادی برای گردشگران وجود دارد که در این مطلب می خواهیم به معرفی  برج میلاد   و ویژگی های آن اشاره کنیم. هنگامی که وارد تهران می شوید از جای جای آن می توانید برج میلاد را مشاهده کنید که با شکوه و جلوه اش چشمان شما را به خود خیره می کند. برج میلاد به عنوان   نماد شهر تهران   شناخته می شود که یکی از 6 برج مخابراتی شهور جهان و   نوزدهمین برج بلند جهان   به شمار می آید. مساحت این بنا 13 هزار متر مربع است که در شمال تهران ساخته شده و در زمانی که هوای تهران پاک و بی غبار است تقریبا از تمامی کلان شهر ها قابل مشاهده است و در هر جای این شهر که بایستید میتوانید آن را مشاهده کنید.     برج میلاد تهران را بیشتر بشناسید! پیشنهاد ساختن پروژه برج میلاد در  سال 1370 مطرح شد و در دی ماه 1376 کارگران شروع به ساختن این برج غول پیکر کردند. این برج در 16 مهر 1387 با شعار آسمان نزدیک است افتتاح شد و ساخت آن 11 سال زمان برد. ارتفاع برج میلاد 435 متر است که در نگاه اول می‌توان افتخارات این سازه را در نظر گرفت و از نظر معماری و ساختار آن را تحسین کرد. از افتخارات این برج می توان به بل

خانه سوگلی ناصرالدین شاه

  خانه انیس الدوله عمارتی که کمتر رهگذری از تاریخچه آن چیزی می داند    خانه انیس الدوله عمارتی که کمتر رهگذری از تاریخچه آن چیزی می داند، ساختمانی است پشت ایستگاه اتوبوس که رنگ سفید بر آن پاشیده اند و خبری از شکوه خانه های قجری در بیرون آن نیست. آنچه در این بنا بیش از هر چیز چشم ها را به سمت خود جلب می کند، تابلوی عریض و طویل «اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران » است. این عمارت تاریخی با 140 سال قدمت، متعلق به فاطمه سلطان خانم انیس‌الدوله، سومین همسر عقدی ناصرالدین شاه قاجار و ملقب به ملكه ایران بوده است.انیس الدوله همسر سرشناس و با نفوذ ناصرالدین شاه (1258-1314) بود و این خانه، که به نام وی شهرت دارد، گویا پس از ترور ناصرالدین شاه محل زندگی وی در آخرین ماه های حیاتش بوده است. انیس الدوله کیست؟ انیس الدوله محبوب ترین و با نفوذترین چهره دربار ناصرالدین شاه بود. مقام او بر سایر همسران شاه برتری داشت و عملا می توان او را ملکه سلطنتی ایران دانست که نشان حمایل آفتاب و تمثال همایونی را از او دریافت کرده بود. انیس الدوله، با اسم اصلی فاطمه، دختر یتیمی بود که توانست تا مرحله سوگلی بودن ان

پل ابریشم تهران

  پل ابریشم یکی از پل‌های شمال شهر تهران است که همه روزه تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن جاذبه‌های این منطقه از روی آن می‌گذرند. شاید از خودتان بپرسید که دلیل احداث تعداد نسبتا زیادی پل در این منطقه از شهر چیست؟ با کجارو همراه باشید تا با هم پاسخ این سوال را بیابیم. موقعیت پل ابریشم روی نقشه تپه‌های عباس‌آباد در سال‌های اخیر و با انجام شدن عملیات عمرانی گسترده، به محلی پر از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است. بسیاری از این پروژه‌ها، مثل احداث پارک طالقانی از پیش از انقلاب اسلامی در دست طراحی و ساخت بوده‌اند و تعداد زیادی مثل پل طبیعت پس از آن طراحی و اجرا شده‌اند.  از جاذبه‌های گردشگری دیگر این منطقه می‌توان به گنبد مینا، پارک آب و آتش، پارک بنادر و پارک نوروز اشاره کرد.