Skip to main content

جمعه بازار پارکینگ پروانه تهران ؛ هم خرید و هم سفری به گذشته

 جمعه بازار پارکینگ پروانه جایی است که عاشقان و شیفتگان عتیقه‌جات، حداقل یک‌بار هم که شده به آن سر زده‌اند. اینجا محلی برای یافتن اشیای قدیمی مختلف، از تمبر و ظروف برنجی گرفته تا عکس‌ها و صفحه‌های گرامافون و حتی لباس است. جمعه بازار پروانه در چهارراه استانبول یک دنیا خاطره را در خود جای داده و هر هفته آن‌ها را زنده می‌کند.

جمعه بازار پروانه فقط جایی برای خرید لوازم قدیمی و عتیقه نیست، بلکه فرصتی برای سفر به گذشته با تماشای اجناس رنگ‌ووارنگ است. پارکینگ پروانه هر هفته به پاتوقی برای علاقه‌مندان به هنر، عتیقه و صنایع دستی تبدیل می‌شود و از این حیث جایگاه ویژه‌ای در شهر تهران دارد.

جمعه بازار پارکینگ پروانه حتی در میان گردشگران خارجی نیز شهرت دارد و یکی از بهترین جاذبه‌های شهر در ایام اقامتشان در تهران محسوب می‌شود.

عتیقه جات پارکینگ پروانه

اگر در تهران زندگی می‌کنید و تابه‌حال از جمعه بازار پروانه دیدن نکرده‌اید و یا اینکه قصد دارید برای یک آخر هفته به تهران سفر کنید، با علی بابا همراه شوید تا شما را با زیر و بم جمعه بازار پارکینگ پروانه آشنا کنیم.

جمعه بازار پارکینگ پروانه کجاست و چگونه خود را به اینجا برسانیم؟

جمعه بازار پارکینگ پروانه در خیابان جمهوری و چهارراه استانبول واقع شده است و شما می‌توانید از راه‌های مختلف خود را به این پارکینگ برسانید.

بهترین و کم‌دردسرترین راه برای آمدن به پارکینگ پروانه، مترو است. ایستگاه سعدی در خط یک متروی تهران، نزدیک‌ترین ایستگاه به پارکینگ پروانه محسوب می‌شود. وقتی‌که از ایستگاه سعدی خارج شدید، مسیر خیابان جمهوری به‌طرف غرب و چهارراه استانبول را در پیش بگیرید و با کمی پیاده‌روی خود را به جمعه بازار پارکینگ پروانه برسانید. این مسیر کاملا سرراست است و ازاین‌جهت نگران نباشید.

ازآنجایی‌که جمعه بازار پروانه در روز تعطیل و آخر هفته برگزار می‌شود، می‌توان به لطف نبود طرح ترافیک در روزهای جمعه، با خودروی شخصی هم به پارکینگ پروانه آمد. البته یافتن پارکینگ در اطراف این جمعه بازار کمی دشوار است. اما اگر بتوانید خودتان را تا قبل از ۹ تا ۹ونیم صبح به آنجا برسانید احتمال اینکه جای پارک پیدا کنید وجود خواهد داشت.

آدرس پارکینگ پروانه در گوگل مپ

دیدار از جمعه بازار پارکینگ پروانه مناسب چه افرادی است؟

اگر سخت عاشق عتیقه‌جات هستید، جمعه بازار پارکینگ پروانه مختص شماست. اگر به عکاسی و گرفتن عکس‌هایی با رنگ‌های متضاد در کنار هم عشق می‌ورزید، در جمعه بازار پروانه سوژه‌های خوبی پیدا خواهید کرد. دیدار از جمعه بازار پارکینگ پروانه نیازمند داشتن کمی صبر و حوصله برای جست‌وجو در طبقات مختلف آن و لذت بردن از طیف گسترده اجناس ارائه‌شده است.

اشیا جالب در پارکینگ پروانه

البته نباید این موضوع را فراموش کنید که جمعه بازار پارکینگ پروانه، به دلیل ازدحام بیش‌ازحد جمعیت، به‌خصوص در بعدازظهرها، نمی‌تواند جای مناسبی برای کودکان باشد. این ازدحام بچه‌های شما و به طبع خود شما را خسته خواهد کرد.

در دیدار از جمعه بازار پارکینگ پروانه چه چیزهایی با خود به همراه بیاوریم؟

ازآنجایی‌که شما قرار است برای چندین ساعت در طبقات مختلف پارکینگ پروانه گشت بزنید، حتماً یک کفش مخصوص پیاده‌روی به پا داشته باشید. امکانات در جمعه بازار پروانه کمی محدود است، بنابراین بد نیست تا یک بطری آب و مقداری خوراکی سبک هم با خود به همراه بیاورید.

اگرچه بسیاری از دست‌فروشان پارکینگ پروانه دارای کارت‌خوان سیار هستند، اما برای موارد احتیاطی کمی هم پول در کیف خود داشته باشید.

در جمعه بازار پارکینگ پروانه چه امکاناتی وجود دارد؟

پارکینگ پروانه یک سازه نسبتا قدیمی است که در آن استانداردهای اولیه چندانی به چشم نمی‌خورد. این پارکینگ سیستم تهویه هوا ندارد، به همین خاطر در تابستان‌ها با رطوبت شدید خود شما را آزار می‌دهد. کمبود اکسیژن، نبود فضای نشستن، نم بالا، نور کم، شلوغی و آلودگی‌های صوتی فراوان، کف سازی نامناسب برای عابران پیاده و شیب تقریبا زیاد از دیگر ایرادات پارکینگ پروانه است.

قطعا این پارکینگ برای عبور و مرور خودروها ساخته شده است و کاربرد اصلی آن جمعه بازار نیست. بااین‌حال تمامی این کاستی‌ها باعث نشده تا از سیل علاقه‌مندان به جمعه بازار پروانه کم شود.

امکانات جمعه بازار پارکینگ پروانه

از امکانات خوب جمعه بازار پروانه، استقرار اورژانس سیار و همچنین یک رستوران در این پارکینگ است. شما می‌توانید با حضور در رستوران این پارکینگ، خوراکی‌های خوشمزه نظیر فلافل تهیه کرده و در حین قدم زدن در طبقات، میل کنید.

هزینه و ساعات بازدید از جمعه بازار پارکینگ پروانه

جمعه بازار پارکینگ پروانه رأس ساعت ۸ صبح روز جمعه کار خود را آغاز می‌کند و تا حوالی ساعت ۱۶ باز است. ورود به این پارکینگ برای عموم مردم رایگان است، اما دست‌فروشان باید هر هفته مبلغی را برای حق جا پرداخت کنند.

بهترین زمان برای حضور در جمعه بازار پروانه، صبح‌ها و تا پیش از شلوغ شدن بازار در بعدازظهر است.

ساعت بازدید پارکینگ پروانه

نکته: اگر از جمعه بازار پروانه دیدن کردید و به این نتیجه رسیدید که شما هم می‌توانید محصولات صنایع دستی خود را در این بازار به فروش برسانید، به وب‌سایت جمعه بازار پارکینگ پروانه مراجعه کرده و شرایط لازم برای اجاره غرفه و میز را مطالعه کنید.

طبق آخرین به‌روزرسانی‌ها، هزینه اجاره غرفه برای هر جمعه در طبقه چهارم پارکینگ ۴۰ هزار تومان و طبقه سوم ۵۰ هزار تومان است. ازآنجایی‌که طبقات پایین‌تر در احاطه دست‌فروشان قدیمی است، بهتر است تا به فکر اجاره غرفه در طبقات ۴ و ۵ باشید.

اگر وسایل شما زیاد نیست و بر روی یک میز جا می‌شود، می‌توانید تنها با مبلغ ۱۵ هزار تومان، یک میز در پارکینگ پروانه اجاره کنید. البته شما باید میز و صندلی را خودتان تهیه کنید.

Comments

Popular posts from this blog

برج میلاد

  در پایتخت  ایران مکان های زیادی برای گردشگران وجود دارد که در این مطلب می خواهیم به معرفی  برج میلاد   و ویژگی های آن اشاره کنیم. هنگامی که وارد تهران می شوید از جای جای آن می توانید برج میلاد را مشاهده کنید که با شکوه و جلوه اش چشمان شما را به خود خیره می کند. برج میلاد به عنوان   نماد شهر تهران   شناخته می شود که یکی از 6 برج مخابراتی شهور جهان و   نوزدهمین برج بلند جهان   به شمار می آید. مساحت این بنا 13 هزار متر مربع است که در شمال تهران ساخته شده و در زمانی که هوای تهران پاک و بی غبار است تقریبا از تمامی کلان شهر ها قابل مشاهده است و در هر جای این شهر که بایستید میتوانید آن را مشاهده کنید.     برج میلاد تهران را بیشتر بشناسید! پیشنهاد ساختن پروژه برج میلاد در  سال 1370 مطرح شد و در دی ماه 1376 کارگران شروع به ساختن این برج غول پیکر کردند. این برج در 16 مهر 1387 با شعار آسمان نزدیک است افتتاح شد و ساخت آن 11 سال زمان برد. ارتفاع برج میلاد 435 متر است که در نگاه اول می‌توان افتخارات این سازه را در نظر گرفت و از نظر معماری و ساختار آن را تحسین کرد. از افتخارات این برج می توان به بل

خانه سوگلی ناصرالدین شاه

  خانه انیس الدوله عمارتی که کمتر رهگذری از تاریخچه آن چیزی می داند    خانه انیس الدوله عمارتی که کمتر رهگذری از تاریخچه آن چیزی می داند، ساختمانی است پشت ایستگاه اتوبوس که رنگ سفید بر آن پاشیده اند و خبری از شکوه خانه های قجری در بیرون آن نیست. آنچه در این بنا بیش از هر چیز چشم ها را به سمت خود جلب می کند، تابلوی عریض و طویل «اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران » است. این عمارت تاریخی با 140 سال قدمت، متعلق به فاطمه سلطان خانم انیس‌الدوله، سومین همسر عقدی ناصرالدین شاه قاجار و ملقب به ملكه ایران بوده است.انیس الدوله همسر سرشناس و با نفوذ ناصرالدین شاه (1258-1314) بود و این خانه، که به نام وی شهرت دارد، گویا پس از ترور ناصرالدین شاه محل زندگی وی در آخرین ماه های حیاتش بوده است. انیس الدوله کیست؟ انیس الدوله محبوب ترین و با نفوذترین چهره دربار ناصرالدین شاه بود. مقام او بر سایر همسران شاه برتری داشت و عملا می توان او را ملکه سلطنتی ایران دانست که نشان حمایل آفتاب و تمثال همایونی را از او دریافت کرده بود. انیس الدوله، با اسم اصلی فاطمه، دختر یتیمی بود که توانست تا مرحله سوگلی بودن ان

پل ابریشم تهران

  پل ابریشم یکی از پل‌های شمال شهر تهران است که همه روزه تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن جاذبه‌های این منطقه از روی آن می‌گذرند. شاید از خودتان بپرسید که دلیل احداث تعداد نسبتا زیادی پل در این منطقه از شهر چیست؟ با کجارو همراه باشید تا با هم پاسخ این سوال را بیابیم. موقعیت پل ابریشم روی نقشه تپه‌های عباس‌آباد در سال‌های اخیر و با انجام شدن عملیات عمرانی گسترده، به محلی پر از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است. بسیاری از این پروژه‌ها، مثل احداث پارک طالقانی از پیش از انقلاب اسلامی در دست طراحی و ساخت بوده‌اند و تعداد زیادی مثل پل طبیعت پس از آن طراحی و اجرا شده‌اند.  از جاذبه‌های گردشگری دیگر این منطقه می‌توان به گنبد مینا، پارک آب و آتش، پارک بنادر و پارک نوروز اشاره کرد.