Skip to main content

معرفی جاذبه های گردشگری تهران و حومه به همراه آدرس دقیق

 تهران کلان شهر دوست داشتنی ایران مراکز گردشگری زیادی برای تفریح و سرگرمی دارد. بسیاری برای گردش عصرانه خود، یکی از پارک های جذاب و مفرح این شهر را انتخاب می کنند و برخی در جستجوی سکوت و آرامش، به یکی از رستوران ها و کافه های متعدد تهران می روند و ساعتی را با دوستان شان خلوت می کنند. از همین رو ما در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت قصد داریم به چند مورد از بهترین مراکز گردشگری تهران اشاره داشته باشیم تا زمانی که خواستید اوقات فراغتتان را در کنار دوستان و خانوادتان سپری کنید با جاذبه های پایتخت ایران آشنایی بیشتری داشته باشید.

معرفی جاذبه های گردشگری تهران

روستاها و جاذبه های گردشگری تهران

اگر برای تفریج و سرگرم کردن خودتان قصد دارید که به به جایی از خارج از شهر تهران بروید اما به تهران هم نزدیک باشید، می توانید روستایی که در اطراف تهران قرار بروید. این روستاها جز بهترین جاذبه های گردشگری اطراف تهران محسوب می شوند و به دلیل آب و هوای خوشی که دارد می توانند سفرهای یک روزه ی شما به بهترین نحو ممکن تبدیل نمایند. لازم به ذکر است که برای دسترسی به این مناطق تنها یک الی دو ساعت رانندگی لازم است.  در ادامه ما به چند مورد از بهترین و معروف ترین روستاهای تهران اشاره خواهیم کرد.

اگر ساکن شهر تهران نیستید و می خواهید چند روزی را در پایتخت سپری کنید، برای رزرو هتل به وبسایت الی گشت مراجعه کنید یا با شماره ۸۵۴۰ تماس بگیرید.

روستای زرین دشت از جاذبه های گردشگری تهران

تقریبا در ۴۰ کیلومتری جنوب فیروزکوه و ۱۲۰ کیلومتری تهران یکی از خوش آب و هواترین مناطق که جای خوش آب و هوا اطراف تهران محسوب می شود روستای زرین دشت است. این روستا از لحاظ گردشگری بسیار جالب بوده و توریست های زیادی را به سمت خود جذب کرده است. از زیبایی های این روستا باید به رودخانه حبله رود با جاذبه های خاصش اشاره کرد و چشمه های آب معدنی مانند خمده و دریابک دیگر دیدنی های آن هستند. این آب ها خواص درمانی بسیار موثری نیز دارند. در فصل بهار و تابستان میوه های خوش آب و رنگ به وفور دیده می شود و هر گردشگری را بر سر شوق می آورد. ایامی را به دور از دغدغه های شهر در کوچه باغ های سبز آن قدم بزنید و از هوای پاک این روستا لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری تهران - روستای زرین دشت

روستای ابنیک، جای خوش آب و هوا اطراف تهران

دیگر روستایی که می توانید برای گردشگری در یکروز به سمت آن بروید روستای ابنیک است. این روستا جز مناطق سرسبز و خوش آب و هوای شهرستان شمیرانات محسوب می شود که یکی از جاذبه های تهران محسوب می شود. برای دسترسی به این روستا می توانید به ۱۲ کیلومتری شمال شرقی فشم حرکت کنید و با گذر از روستاهای زایگان و لالان به این منطقه ی خوش آب و هوا برسید.

 روستای افجه، ییلاقی در همسایگی پایتخت

در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی تهران و در جوار دشت های هویچ و گرچال و قله ساکا روستایی به نام افجه واقع شده است که بخشی از توابع شهرستان شمیرانات محسوب می شود و یکی از جاذبه های تهران است. آب و هوای روستای افجه به دلیل استقرار در ناحیه کوهستانی البرز در بهار و تابستان مطبوع و در پاییز و زمستان سرد است.

روستای افجه جاذبه گردشگری تهران

روستای امامه از مکان های دیدنی اطراف تهران

از دیگر جاذبه هاى گردشگرى تهران می توان به روستای امامه اشاره کرد که روستایی بسیار خوش آب و هوا بوده و در خود جاذبه های تاریخی و طبیعی نظیر قلعه مازیار و چشمه های آب متعددی را جای داده است. این روستا از شکارگاه های قدیمی دوران قاجار و ییلاق های محبوب شاهان این دوره به شمار می رفته است؛ لازم به ذکر است که بگوییم امامه مسیرهای پیمایشی و کوه نوردی بسیار خوبی دارد. در دامنه های جنوبی البرز مرکزی پشت پیج و خم های بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات یکی از بزرگترین روستاها همین روستای امامه است.

آدرس: تهران، شهرستان شمیرانات، دهستان رودبار قصران، روستای امامه

روستای امامه، تفریحگاه قاجاریان در جوار تهران

آبشار کلوگان خنک ترین جاذبه گردشگرى تهران

یکی از جاذبه های طبیعی و زیبایی که در استان تهران وجود دارد آبشار کلوگان است، که در شهرستان شمیرانات قرار گرفته و جزء بهترین جاهای دیدنی تهران و حومه برای گذراندن اوقات فراغت در فصل های بهار و تابستان محسوب می شود. ارتفاع آبشار از سطح زمین حدود ۳۰ الی ۴۰ متر بوده که به شکل یک آبشار دو طبقه در آمده است. وسط آبشار یک سکو قرار دارد هم چنین در پایین آبشار نیز حوضچه کوچکی ایجاد شده که مکان مناسبی برای آب تنی و آب بازی است.

Comments

Popular posts from this blog

برج میلاد

  در پایتخت  ایران مکان های زیادی برای گردشگران وجود دارد که در این مطلب می خواهیم به معرفی  برج میلاد   و ویژگی های آن اشاره کنیم. هنگامی که وارد تهران می شوید از جای جای آن می توانید برج میلاد را مشاهده کنید که با شکوه و جلوه اش چشمان شما را به خود خیره می کند. برج میلاد به عنوان   نماد شهر تهران   شناخته می شود که یکی از 6 برج مخابراتی شهور جهان و   نوزدهمین برج بلند جهان   به شمار می آید. مساحت این بنا 13 هزار متر مربع است که در شمال تهران ساخته شده و در زمانی که هوای تهران پاک و بی غبار است تقریبا از تمامی کلان شهر ها قابل مشاهده است و در هر جای این شهر که بایستید میتوانید آن را مشاهده کنید.     برج میلاد تهران را بیشتر بشناسید! پیشنهاد ساختن پروژه برج میلاد در  سال 1370 مطرح شد و در دی ماه 1376 کارگران شروع به ساختن این برج غول پیکر کردند. این برج در 16 مهر 1387 با شعار آسمان نزدیک است افتتاح شد و ساخت آن 11 سال زمان برد. ارتفاع برج میلاد 435 متر است که در نگاه اول می‌توان افتخارات این سازه را در نظر گرفت و از نظر معماری و ساختار آن را تحسین کرد. از افتخارات این برج می توان به بل

خانه سوگلی ناصرالدین شاه

  خانه انیس الدوله عمارتی که کمتر رهگذری از تاریخچه آن چیزی می داند    خانه انیس الدوله عمارتی که کمتر رهگذری از تاریخچه آن چیزی می داند، ساختمانی است پشت ایستگاه اتوبوس که رنگ سفید بر آن پاشیده اند و خبری از شکوه خانه های قجری در بیرون آن نیست. آنچه در این بنا بیش از هر چیز چشم ها را به سمت خود جلب می کند، تابلوی عریض و طویل «اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران » است. این عمارت تاریخی با 140 سال قدمت، متعلق به فاطمه سلطان خانم انیس‌الدوله، سومین همسر عقدی ناصرالدین شاه قاجار و ملقب به ملكه ایران بوده است.انیس الدوله همسر سرشناس و با نفوذ ناصرالدین شاه (1258-1314) بود و این خانه، که به نام وی شهرت دارد، گویا پس از ترور ناصرالدین شاه محل زندگی وی در آخرین ماه های حیاتش بوده است. انیس الدوله کیست؟ انیس الدوله محبوب ترین و با نفوذترین چهره دربار ناصرالدین شاه بود. مقام او بر سایر همسران شاه برتری داشت و عملا می توان او را ملکه سلطنتی ایران دانست که نشان حمایل آفتاب و تمثال همایونی را از او دریافت کرده بود. انیس الدوله، با اسم اصلی فاطمه، دختر یتیمی بود که توانست تا مرحله سوگلی بودن ان

پل ابریشم تهران

  پل ابریشم یکی از پل‌های شمال شهر تهران است که همه روزه تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن جاذبه‌های این منطقه از روی آن می‌گذرند. شاید از خودتان بپرسید که دلیل احداث تعداد نسبتا زیادی پل در این منطقه از شهر چیست؟ با کجارو همراه باشید تا با هم پاسخ این سوال را بیابیم. موقعیت پل ابریشم روی نقشه تپه‌های عباس‌آباد در سال‌های اخیر و با انجام شدن عملیات عمرانی گسترده، به محلی پر از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است. بسیاری از این پروژه‌ها، مثل احداث پارک طالقانی از پیش از انقلاب اسلامی در دست طراحی و ساخت بوده‌اند و تعداد زیادی مثل پل طبیعت پس از آن طراحی و اجرا شده‌اند.  از جاذبه‌های گردشگری دیگر این منطقه می‌توان به گنبد مینا، پارک آب و آتش، پارک بنادر و پارک نوروز اشاره کرد.