Skip to main content

پارک های تهران

 پایتخت دوست داشتنی ایران، بوستان های فراوانی را در دل خود جای داده تا علاوه بر بالا بردن سرانه فضای سبز پایتخت و تولید اکسیژن بیشتر، مکان هایی برای تفریح و گردش خانواده ها ایجاد شده باشد.افرادی که در شهرهای بزرگ و صنعتی همچون تهران زندگی می کنند، باید ساعات خود را درون آپارتمان های کوچک بگذرانند و به دلیل گران بودن قیمت ها این امکان را ندارند که همچون شهرستان ها ویلاهایی حیاطدار بسازند و هر زمان که تمایل دارند در حیاط به تفریح بپردازند. از همین رو وجود بوستان ها و پارک ها در این شهر بزرگ، امری لازم و ضروری می باشد. ما در ادامه تعدادی از پارک های تهران را نام می بریم که شما کاربران گرامی می توانید از تفریح در آن ها لذت ببرید.

پارک آب و آتش

پارک حضرت ابراهیم (ع) یکی از پارک های تفریحی تهران است که طراحی آن را شرکت اوان کاسپین پردیس انجام داده است. این پارک که به پارک آب و آتش شهرت دارد، در تیر ماه سال 1388 توسط شهردار وقت تهران افتتاح گشت. ویژگی منحصر به فردی که این پارک دارد چهار برج آتشی است که در میان فواره های رقصان آب قد علم کرده و جلوه ای تماشایی را به وجود آورده اند.این پارک با مساحتی در حدود 24 هزار مترمربع در منطقه 4 تهران و در خیابان آفریقا قرار گرفته است. پارک آب و آتش از طریق یک پل بسیار محبوب به نام پل طبیعت تهران به پارک طالقانی که در آن سوی اتوبان مدرس واقع شده، متصل گشته است. در واقع گردشگران تور تهران با رفتن به پارک آب و آتش می تونند از دو پارک دیگر تهران نیز دیدن کنند.

آدرس پارک آب و آتش تهران

خیابان آفریقا/ نرسیده به چهارراه جهان کودک/ انتهای کوچه ژوبین

 

پل-طبیعت پارک آب و آتش تهران
 

پارک پردیسان

بوستان پردیسان تهران با وسعت حدودیِ 275 هکتار در شمال غرب تهران واقع شده است. این پارک در سال 1353 توسط سازمان حفاظت محیط زیست تاسیس شد. پوشش گیاهی کم نظیری که در این پارک وجود دارد علاوه بر زیبایی، جنبه آموزشی نیز دارند و با تماشای آن ها می توانید با تنوع گیاهی خارجی و داخلی آشنایی پیدا کنید. این پارک دو بخش مهم دارد: حیات وحش طبیعی و حیات وحش در حال اسارت که علاقه مندان می توانند از آن ها بازدید به عمل آورند.نزدیکی این پارک به برج میلاد تهران چشم اندازی خیره کننده از آن را به نمایش گذاشته است.

آدرس پارک پردیسان

بزرگراه حکیم غرب/ بعد از بزرگراه شیخ فضل الله نوری

 

پارک پردیسان تهران

Comments

Popular posts from this blog

برج میلاد

  در پایتخت  ایران مکان های زیادی برای گردشگران وجود دارد که در این مطلب می خواهیم به معرفی  برج میلاد   و ویژگی های آن اشاره کنیم. هنگامی که وارد تهران می شوید از جای جای آن می توانید برج میلاد را مشاهده کنید که با شکوه و جلوه اش چشمان شما را به خود خیره می کند. برج میلاد به عنوان   نماد شهر تهران   شناخته می شود که یکی از 6 برج مخابراتی شهور جهان و   نوزدهمین برج بلند جهان   به شمار می آید. مساحت این بنا 13 هزار متر مربع است که در شمال تهران ساخته شده و در زمانی که هوای تهران پاک و بی غبار است تقریبا از تمامی کلان شهر ها قابل مشاهده است و در هر جای این شهر که بایستید میتوانید آن را مشاهده کنید.     برج میلاد تهران را بیشتر بشناسید! پیشنهاد ساختن پروژه برج میلاد در  سال 1370 مطرح شد و در دی ماه 1376 کارگران شروع به ساختن این برج غول پیکر کردند. این برج در 16 مهر 1387 با شعار آسمان نزدیک است افتتاح شد و ساخت آن 11 سال زمان برد. ارتفاع برج میلاد 435 متر است که در نگاه اول می‌توان افتخارات این سازه را در نظر گرفت و از نظر معماری و ساختار آن را تحسین کرد. از افتخارات این برج می توان به بل

خانه سوگلی ناصرالدین شاه

  خانه انیس الدوله عمارتی که کمتر رهگذری از تاریخچه آن چیزی می داند    خانه انیس الدوله عمارتی که کمتر رهگذری از تاریخچه آن چیزی می داند، ساختمانی است پشت ایستگاه اتوبوس که رنگ سفید بر آن پاشیده اند و خبری از شکوه خانه های قجری در بیرون آن نیست. آنچه در این بنا بیش از هر چیز چشم ها را به سمت خود جلب می کند، تابلوی عریض و طویل «اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران » است. این عمارت تاریخی با 140 سال قدمت، متعلق به فاطمه سلطان خانم انیس‌الدوله، سومین همسر عقدی ناصرالدین شاه قاجار و ملقب به ملكه ایران بوده است.انیس الدوله همسر سرشناس و با نفوذ ناصرالدین شاه (1258-1314) بود و این خانه، که به نام وی شهرت دارد، گویا پس از ترور ناصرالدین شاه محل زندگی وی در آخرین ماه های حیاتش بوده است. انیس الدوله کیست؟ انیس الدوله محبوب ترین و با نفوذترین چهره دربار ناصرالدین شاه بود. مقام او بر سایر همسران شاه برتری داشت و عملا می توان او را ملکه سلطنتی ایران دانست که نشان حمایل آفتاب و تمثال همایونی را از او دریافت کرده بود. انیس الدوله، با اسم اصلی فاطمه، دختر یتیمی بود که توانست تا مرحله سوگلی بودن ان

پل ابریشم تهران

  پل ابریشم یکی از پل‌های شمال شهر تهران است که همه روزه تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن جاذبه‌های این منطقه از روی آن می‌گذرند. شاید از خودتان بپرسید که دلیل احداث تعداد نسبتا زیادی پل در این منطقه از شهر چیست؟ با کجارو همراه باشید تا با هم پاسخ این سوال را بیابیم. موقعیت پل ابریشم روی نقشه تپه‌های عباس‌آباد در سال‌های اخیر و با انجام شدن عملیات عمرانی گسترده، به محلی پر از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است. بسیاری از این پروژه‌ها، مثل احداث پارک طالقانی از پیش از انقلاب اسلامی در دست طراحی و ساخت بوده‌اند و تعداد زیادی مثل پل طبیعت پس از آن طراحی و اجرا شده‌اند.  از جاذبه‌های گردشگری دیگر این منطقه می‌توان به گنبد مینا، پارک آب و آتش، پارک بنادر و پارک نوروز اشاره کرد.