Skip to main content

بام تهران

 بام تهران یکی از معروف ترین و محبوب ترین مکان های دیدنی و تماشایی استان تهران می باشد که توانسته ساکنین این شهر را مجذوب خود کند، هرکه در این شهر به دنبال مکانی خلوت به دور از همهمه و شلوغی شهر و آرامشی مطلق باشد اولین جایی که به ذهنش می رسد بام تهران است. بام تهران جایست که در آن می توان تمام شهر تهران را زیر پا داشت و چشم انداز بی نظیری را از این کلان شهر نظاره گر شد. بام تهران در قسمت شمال غربی تهران، در شمالی ترین منطقه سعادت آباد و در پایین دست کوه های البرز در منطقه توچال تهران واقع شده است. محدوده بام تهران از انتهای خیابان ولنجک آغاز می شود و تا ایستگاه اول تله کابین توچال ادامه دارد و در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار گرفته است، بام تهران یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری تهران به شمار می آید و در نزد ساکنین این شهر بسیار محبوب می باشد، شهرک بام تهران، بوستان پرواز، پارک ژوراسیک تهران و هتل اسپیناس پالاس نیز در این منطقه و در نزدیکی بام تهران قرار گرفته اند و از جاهای دیدنی تهران هستند. 

 

بام تهران
 

مسیر حد فاصل ورودی بام تهران تا ایستگاه اول تله کابین آسفالت شده است و مکانی مناسب برای پیاده روی محسوب می شود، این راه با حدود 2 کیلومتر طول، عنوان مسیر سلامتی را با خود یدک می کشد و همه روزه علاقه مندان و دوستداران ورزش را به سوی خود روانه می کند. بام تهران با طبیعتی بکر و کوهستانی مکان مناسبی برای پیاده روی و تنفس هوایی پاک و تمیز و خلوتگاهی دنج و آرام برای آرامشی بی نظیر است اما اگر قصد پیاده روی ندارید و می خواهید خود را به بام تهران و یا توچال برسانید می توانید با پرداخت هزینه از ماشین های برقی که در این مسیر به منظور جا به جایی افراد در نظر گرفته شده استفاده کنید. در سال های اخیر به خصوص در سال 94 امکانات رفاهی و گردشگری بسیاری در بام تهران ایجاد شده تا علاقه مندان بتوانند علاوه بر تماشای دور نمای تهران، از امکانات تفریحی این مجموعه نیز لذت ببرند. امکاناتی همچون بانجی جامپینگ، بگ جامپ، سورتمه، اتاق فرار، زیپ لاین و غیره باعث شده علاوه بر افرادی که به دنبال آرامش هستند، افراد عاشق هیجان و آدرنالین نیز بام تهران را برای تخلیه انرژی خود انتخاب کنند، امکانات بام تهران از مهم ترین تفریحات تهران به شمار می آیند.
در این مقاله می خواهیم شما را با این مکان تفریحی بسیار جذاب و امکانات آن بیشتر آشنا کنیم تا برای رفتن به بام تهران اطلاعات کاملی از آن داشته و برای تفریحی عالی و هیجان انگیز برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. 

 باشگاه تیر اندازی بام تهران

در ابتدای راه بام تهران و مسیر سلامتی، در حین راه به اولین تفریحی که بر می خورید باشگاه تیراندازی این مجموعه می باشد و رو به روی بوستان سلامتی 1 قرار گرفته است. در این باشگاه امکان تیر اندازی با کمان و دارت برای علاقه مندان وجود دارد، همچنین دوستداران این ورزش می توانند از کلاس های آموزشی این باشگاه نیز استفاده کنند و در مسابقات تفریحی و حرفه ای آن شرکت داشته باشند، کلاس های آموزشی این مجموعه به صورت مقدماتی و تکمیلی برگزار می شود. هزینه استفاده از این باشگاه به صورت تفریحی رایگان است و همه روزه از ساعت 10 صبح الی 24 آماده خدمات رسانی به علاقه مندان می باشد.

باشگاه بیلیارد

در طول مسیر سلامتی کمی بعد از باشگاه تیر اندازی، باشگاه دیگری در بام تهران برای دوستداران بازی بیلیارد در نظر گرفته شده است، در این باشگاه علاوه بر میز بیلیارد، فوتبال دستی نیز وجود دارد و افراد می توانند بدون محدودیت تعداد، همراه با خانواده و دوستان از این باشگاه استفاده کنند. گفتنی است آموزش اولیه بیلیارد در این مکان رایگان می باشد.
ساعات کاری این باشگاه به طور دقیق مشخص نیست و برای استفاده از آن باید از قبل هماهنگ شود، هزینه استفاده از آن نیز بسته به مدت زمان متفاوت است، کمترین زمان 15 دقیقه می باشد و مبلغ آن 15000 تومان می باشد. 

 

سافاری وحشت توچال

 

سافاری وحشت

سافاری وحشت توچال نیز یکی دیگر از تفریحات بام تهران به شمار می آید که علاقه مندان و دوستداران خاص خود را دارد و اکثر جوانان را به سمت خود جذب می کند، در سافاری وحشت انواع بازی های کامپیوتری و فیلم های واقعیت مجازی قرار گرفته و شما می توانید بسته به سلایق خود انتخاب و بازی کنید.
هزینه های بلیط هر یک از بازی ها متفاوت است و کمترین آن 15000 تومان می باشد، ورود افراد زیر 14 سال و بیماران قلبی نیز در سافاری وحشت ممنوع است. 

Comments

Popular posts from this blog

برج میلاد

  در پایتخت  ایران مکان های زیادی برای گردشگران وجود دارد که در این مطلب می خواهیم به معرفی  برج میلاد   و ویژگی های آن اشاره کنیم. هنگامی که وارد تهران می شوید از جای جای آن می توانید برج میلاد را مشاهده کنید که با شکوه و جلوه اش چشمان شما را به خود خیره می کند. برج میلاد به عنوان   نماد شهر تهران   شناخته می شود که یکی از 6 برج مخابراتی شهور جهان و   نوزدهمین برج بلند جهان   به شمار می آید. مساحت این بنا 13 هزار متر مربع است که در شمال تهران ساخته شده و در زمانی که هوای تهران پاک و بی غبار است تقریبا از تمامی کلان شهر ها قابل مشاهده است و در هر جای این شهر که بایستید میتوانید آن را مشاهده کنید.     برج میلاد تهران را بیشتر بشناسید! پیشنهاد ساختن پروژه برج میلاد در  سال 1370 مطرح شد و در دی ماه 1376 کارگران شروع به ساختن این برج غول پیکر کردند. این برج در 16 مهر 1387 با شعار آسمان نزدیک است افتتاح شد و ساخت آن 11 سال زمان برد. ارتفاع برج میلاد 435 متر است که در نگاه اول می‌توان افتخارات این سازه را در نظر گرفت و از نظر معماری و ساختار آن را تحسین کرد. از افتخارات این برج می توان به بل

خانه سوگلی ناصرالدین شاه

  خانه انیس الدوله عمارتی که کمتر رهگذری از تاریخچه آن چیزی می داند    خانه انیس الدوله عمارتی که کمتر رهگذری از تاریخچه آن چیزی می داند، ساختمانی است پشت ایستگاه اتوبوس که رنگ سفید بر آن پاشیده اند و خبری از شکوه خانه های قجری در بیرون آن نیست. آنچه در این بنا بیش از هر چیز چشم ها را به سمت خود جلب می کند، تابلوی عریض و طویل «اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران » است. این عمارت تاریخی با 140 سال قدمت، متعلق به فاطمه سلطان خانم انیس‌الدوله، سومین همسر عقدی ناصرالدین شاه قاجار و ملقب به ملكه ایران بوده است.انیس الدوله همسر سرشناس و با نفوذ ناصرالدین شاه (1258-1314) بود و این خانه، که به نام وی شهرت دارد، گویا پس از ترور ناصرالدین شاه محل زندگی وی در آخرین ماه های حیاتش بوده است. انیس الدوله کیست؟ انیس الدوله محبوب ترین و با نفوذترین چهره دربار ناصرالدین شاه بود. مقام او بر سایر همسران شاه برتری داشت و عملا می توان او را ملکه سلطنتی ایران دانست که نشان حمایل آفتاب و تمثال همایونی را از او دریافت کرده بود. انیس الدوله، با اسم اصلی فاطمه، دختر یتیمی بود که توانست تا مرحله سوگلی بودن ان

پل ابریشم تهران

  پل ابریشم یکی از پل‌های شمال شهر تهران است که همه روزه تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن جاذبه‌های این منطقه از روی آن می‌گذرند. شاید از خودتان بپرسید که دلیل احداث تعداد نسبتا زیادی پل در این منطقه از شهر چیست؟ با کجارو همراه باشید تا با هم پاسخ این سوال را بیابیم. موقعیت پل ابریشم روی نقشه تپه‌های عباس‌آباد در سال‌های اخیر و با انجام شدن عملیات عمرانی گسترده، به محلی پر از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است. بسیاری از این پروژه‌ها، مثل احداث پارک طالقانی از پیش از انقلاب اسلامی در دست طراحی و ساخت بوده‌اند و تعداد زیادی مثل پل طبیعت پس از آن طراحی و اجرا شده‌اند.  از جاذبه‌های گردشگری دیگر این منطقه می‌توان به گنبد مینا، پارک آب و آتش، پارک بنادر و پارک نوروز اشاره کرد.