Skip to main content

جاهای دیدنی تهران در شب

 تهران در کنار شلوغی بیش از حد، آلودگی هوا و صدها مشکلات دیگر، دیدنی های بسیار زیبا و خاطره انگیزی هم دارد. در تهران جاهایی هستند که در روز شاید چندان جالب نباشند اما درشب، برای خود صفایی دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از جاهای دیدنی تهران در شب را معرفی کنیم.

دریاچه چیتگر

بهترین زمان بازدید از دریاچه چیتگر در شب است چرا که در اطراف بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران ساختمان های مختلفی وجود دارد که درشب، انعکاس آن ها بر روی دریاچه نمای زیبایی را به وجود می آورد. در کنار نگاه کردن به دریاچه، دو قسمت تفریحی و جذاب هم وجود دارد:
محبوب ترین قسمت دریاچه چیتگر، "بام لند" است که شامل چندین رستوران بوده و تمام آن ها، علاوه بر قیمت های نسبتا بالا، کیفیت خوبی داشته و از رستوران های محبوب تهران هم هستند. در قسمت دیگر چیتگر، شهربازی برای ثبت خاطرات هیجان انگیز وجود دارد که شامل سافاری وحشت، سینمای هرم هیجان، پیست های پرش در آسمان، قایق سواری و دوچرخه سواری می باشد. همچنین در کنار آن ها، دریاچه چیتگر یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب برای رهایی از شلوغی شهر است.
 
 

بام های تهران

از شمال غرب تا شمال شرق تهران، چندین بام وجود دارد که چشم انداز بسیار زیبایی از تهران را ارائه می دهند. معروف ترین بام تهران، بام ولنجک است که در انتهای این خیابان قرار دارد. در واقع انتهای خیابان ولنجک ورودی مسیر توچال بوده و رستوران های زیادی هم در آنجا قرار دارند. لازم به ذکر است انتهای خیابان ولنجک دو قسمت دارد که سمت راست ورودی مسیر توچال بوده و سمت چپ با عنوان بام تهران شناخته می شود. از دیگر بام های تهران می توان به پارک کوهستانی کوهسار، بام محک . بام سوهانک اشاره کرد.

خیابان سی تیر

از قدیمی ترین و خاطره انگیز تهران خیابان های تهران که آتشکده زرتشتی، موزه های ایران باستان و آبگینه و بافت قدیمی در آن قرار دارد، سی تیر است. علاوه بر اینکه اکثر آدم های سن بالا برای تجدید خاطرات در این محل حضور دارند، دانشجویان بسیاری هم به خیابان سی تیر می آیند تا از موزه ها و بافت های قدیمی بازدید کرده و از همه مهم تر، انواع غذاهای خیابانی را در این خیابان میل کنند.
در قسمتی از خیابان سی تیر چندین ون وجود دارد که هرکدام یک رنگی داشته و با استفاده از چراغ های رنگارنگ، نمای زیبایی را در خیابان ایجاد کرده اند. این ون ها هرکدام انواع ساندویچ، فلافل، پیتزا، انواع قهوه، کیک و دسر را سرو می کنند که قیمت های معقولی هم داشته و کیفیت مطلوبی هم دارند. همچنین در این قسمت همواره موسیقی های دلنوازی هم پخش می شود.
 

پارک آب و آتش

شاید پارک آب و آتش معروف تر و شناخته شده از سایر جاهای دیدنی تهران در شب باشد چرا که این پارک جدیدتر از سایر مکان های دیدنی بوده و در میان جوانان بسیار شناخته شده و محبوب است.
پارک آب و آتش در بالای اتوبان مدرس قرار دارد و اگر وارد پل شوید، چشم انداز زیبایی از شهر و بخصوص شمال تهران را خواهید داشت. اما در طول روز علاوه بر گرما، شلوغی پل و سرو صدای خودروها، ظاهر پل هم با میله ها و نمایی اسکلتی چندان خوشایند نخواهد بود.
اما در شب، شرایط کاملا تغییر می کند. هوا به سمت خنکی رفته، از شلوغی پل کاسته شده و همچنین، آلودگی و سرو صدای خودرو ها هم کم می شود. در کنار آن ها، چراغ های پل طبیعت روشن شده و نمای زیبایی را از بیرون ارائه می دهد. این موضوع بر روی پل هم صدق می کند چرا که لامپ های رنگارنگ، گل ها و گیاهان پل را روشن کرده و قدم زدن در میان آن ها بسیار لذت بخش خواهد بود. همچنین، علاوه بر قدم زدن بر روی، نگاه کردن به شهر تهران و غیره، در طبقه پایین پل هم چندین فست فود وجود دارد که می توان انواع غذاها و نوشیدنی های مخلتف را میل کرد.
لازم به ذکر است بازدیدکنندگان نمی توانند در مسیر پل، دخانیات استعمال کنند و همچنین، رستوران ها و کافه هایی که در طبقه پایین پل قرار دارند غذاهایی با کیفیت متوسط و قیمت های نسبتا گران و غیرمعقول را ارائه می دهند.

Comments

Popular posts from this blog

برج میلاد

  در پایتخت  ایران مکان های زیادی برای گردشگران وجود دارد که در این مطلب می خواهیم به معرفی  برج میلاد   و ویژگی های آن اشاره کنیم. هنگامی که وارد تهران می شوید از جای جای آن می توانید برج میلاد را مشاهده کنید که با شکوه و جلوه اش چشمان شما را به خود خیره می کند. برج میلاد به عنوان   نماد شهر تهران   شناخته می شود که یکی از 6 برج مخابراتی شهور جهان و   نوزدهمین برج بلند جهان   به شمار می آید. مساحت این بنا 13 هزار متر مربع است که در شمال تهران ساخته شده و در زمانی که هوای تهران پاک و بی غبار است تقریبا از تمامی کلان شهر ها قابل مشاهده است و در هر جای این شهر که بایستید میتوانید آن را مشاهده کنید.     برج میلاد تهران را بیشتر بشناسید! پیشنهاد ساختن پروژه برج میلاد در  سال 1370 مطرح شد و در دی ماه 1376 کارگران شروع به ساختن این برج غول پیکر کردند. این برج در 16 مهر 1387 با شعار آسمان نزدیک است افتتاح شد و ساخت آن 11 سال زمان برد. ارتفاع برج میلاد 435 متر است که در نگاه اول می‌توان افتخارات این سازه را در نظر گرفت و از نظر معماری و ساختار آن را تحسین کرد. از افتخارات این برج می توان به بل

خانه سوگلی ناصرالدین شاه

  خانه انیس الدوله عمارتی که کمتر رهگذری از تاریخچه آن چیزی می داند    خانه انیس الدوله عمارتی که کمتر رهگذری از تاریخچه آن چیزی می داند، ساختمانی است پشت ایستگاه اتوبوس که رنگ سفید بر آن پاشیده اند و خبری از شکوه خانه های قجری در بیرون آن نیست. آنچه در این بنا بیش از هر چیز چشم ها را به سمت خود جلب می کند، تابلوی عریض و طویل «اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران » است. این عمارت تاریخی با 140 سال قدمت، متعلق به فاطمه سلطان خانم انیس‌الدوله، سومین همسر عقدی ناصرالدین شاه قاجار و ملقب به ملكه ایران بوده است.انیس الدوله همسر سرشناس و با نفوذ ناصرالدین شاه (1258-1314) بود و این خانه، که به نام وی شهرت دارد، گویا پس از ترور ناصرالدین شاه محل زندگی وی در آخرین ماه های حیاتش بوده است. انیس الدوله کیست؟ انیس الدوله محبوب ترین و با نفوذترین چهره دربار ناصرالدین شاه بود. مقام او بر سایر همسران شاه برتری داشت و عملا می توان او را ملکه سلطنتی ایران دانست که نشان حمایل آفتاب و تمثال همایونی را از او دریافت کرده بود. انیس الدوله، با اسم اصلی فاطمه، دختر یتیمی بود که توانست تا مرحله سوگلی بودن ان

پل ابریشم تهران

  پل ابریشم یکی از پل‌های شمال شهر تهران است که همه روزه تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن جاذبه‌های این منطقه از روی آن می‌گذرند. شاید از خودتان بپرسید که دلیل احداث تعداد نسبتا زیادی پل در این منطقه از شهر چیست؟ با کجارو همراه باشید تا با هم پاسخ این سوال را بیابیم. موقعیت پل ابریشم روی نقشه تپه‌های عباس‌آباد در سال‌های اخیر و با انجام شدن عملیات عمرانی گسترده، به محلی پر از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است. بسیاری از این پروژه‌ها، مثل احداث پارک طالقانی از پیش از انقلاب اسلامی در دست طراحی و ساخت بوده‌اند و تعداد زیادی مثل پل طبیعت پس از آن طراحی و اجرا شده‌اند.  از جاذبه‌های گردشگری دیگر این منطقه می‌توان به گنبد مینا، پارک آب و آتش، پارک بنادر و پارک نوروز اشاره کرد.